26 Temmuz 2015 Pazar

Adele’in Tanrısı




Hayır. To be or not to be meselesi değil. Olacağı varsa olur çünkü. Biliyorum. Burada  alışılmış dış mihraklara kulak tıkamak gerektiğinin kanısındayım. Mihrak diyorum ama yanlış anlama tanrım. Sizsiniz. Ya da en çok ben. Neyse.  Görmedim. Duymadım ve İşitmedim demek işime geliyor şimdilik. Korkarım ki gülünç de geliyor söylediklerim sizlere. Sahte bir ruhun içine hapsolmuş soytarının hazin durumu gibi hani. Nasıl olmasın. Burada baharatlı bir kahkaha atmanın tam vakti. Ağzım kokuyor tanrım, yanlış anlama! Güldüren bu defa gülünç durumda çünkü.  Bir zamanlar kendi düşen ağlamazdı evet; artık geçti. En çok düşenlere güler olduk. Neden tanrım? Gülmeliyim ben. Hunharca hem de. Beni gene yanlış anlama tanrım! İddia ediyorum bu söylediklerim ilgi ve alâkanızı celbetmedi. Zira rastgele sıralanmış cümlelerin ehemmiyet arz edecek bir yanı nasıl olsun ki sizler için. Kalın suratlı şairin, Allah -Allah diyorum, üzerine alınma tanrım- en çok insanı iddiasından vurur, kaidesini  kale alıp yoluna devam edecek olursam daha da kahrolurum. Bu aşkı su istimal eden benim çünkü. Buna da sen müsaade ettin. Bağışlanma hakkımı geri ver bana tanrım! Beni bundan mahrum etme. İzin ver.

Ey aşk!  Maşuk’un kalbinden çek ellerini!..

İddia ediyorum aşkım umurunuzda değil ölümden başka; tıpkı şu an söylediklerinin belgisiz zamirlerin umurunda olmadığı gibi. Bu kadar münafık bir telaşın arasında, ölümle boğuşurken aşkla yaşayanların hayatı mesele olmamalı sizler için. Ölüm ve aşk kadar birbirine yakışan başka bir çift varsa çıksın meydana, hesaplaşalım er meydanında. Mecnun delirmiş, Ferhat dağları delmiş kimin umurunda. Adele, diyorum tanrım. Adele’i bilmezsiniz.

Adele, Fransız bir kadındır. Genç ve bakiredir.  İkimiz de kanlı iki zıt kutup gibiyiz. Aşkımız yasak, ama elma kadar değil. Bir araya gelemeyiz. Sadece bunu biliyorum, daha fazlası ürkütüyor zaten. Adele garson değil, sadece bir kadın... Güzeldir. Delil sunarak sizi ikna edemem bunun için, fakat bir şeyler olmalı. Ama ne? Tanrım nasıl böyle bir kul oldum. Ben ne zaman böyle ayıp şeyler söylemeye başladım. Gözlerim seğiriyor bakın. Saçmalamamalıyım. Fakat ciddi şeyler kaçırınca da ağzımdan ölüyorlar bebeler tanrım! En çok da kadınlar. En çok da SEN biliyorsun tanrım. Adele’i korumalısın bunun için?


İsrail’de neden çocuklar ölmüyor tanrım? El cevap: Haddini aşma ey insan! Hadi indir kollarını, tövbelerin anlamsız. Peki. Ama. Adele’i bağışla tanrım!..   



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Mağara